Ένα Τετράπτυχο για τους προσκυνητές μας

γαπητέ,

δ καί ρκετό καιρό, σχεδόν λόκληρο τό παρελθόν τος, γίνεται συνεχς λόγος περί οκονομίας. Οκονομία λοιπόν εναι μία λέξη μέ πολλές σημασίες, μία λέξη μέ πολλά νοήματα, μία λέξη τήν ποία καθένας τήν καταλαβαίνει νάλογα μέ τόν «κόσμο» του.

μως τίς μέρες ατές μιλομε καί γιά τήν οκονομία το Θεο, τήν πρόνοια μέ τήν ποία πάνσοφος δημιουργός διοικε καί διευθύνει τόν κόσμο. Τό σχέδιο τς νάρχου Τριάδος γιά τήν σωτηρία το κόσμου καί φυσικά τονθρώπου. Μέσα στό σχέδιο ατό ντάσσεται καί σάρκωση το δευτέρου προσώπου τς γίας Τριάδος, το Κυρίου μν ησο Χριστο. Τοησο, τομ-μανουήλ.

πό τήν ν χρόνξωση τοδάμ καί τς Εας, τν πρωτοπλάστων, πό τόν Παράδεισο μέχρι τήν σάρκωση καί, στερα πό ννεάμηνη κυοφορία, τήν Γέννηση το Νέου δάμ, Θεός ταν μακριά πό τό γένος τν νθρώπων καί πλησίαστος πό τόν νθρωπο. Μόνο σέ συγκεκριμένες χρονικές στιγμές φανέρωνε τό μοναδικό πρόσωπό του, στά πρόσωπα πού μέ τήν πακοή τους, εχαν τήν πόλυτη εαρέσκειά του, πως ογιοι προφτες.

Γέννηση λοιπόν σηματοδοτε μία καινούργια ρχή. Θεός Λόγος νομάζεται μ-μανουήλ, πού σημαίνει τι Θεός ξαναεναι μαζί μας, «Μεθ’ μν Θεός».

Καί στερα κολούθησε τό γιο Βάπτισμα. Θεοφάνεια κατά τήν Γέννηση στό Σπήλαιο τς Βηθλεέμ, θεοφάνεια καί στόν ορδάνη. Καί τά τρία για Πρόσωπα παρόντα. Υός βαπτιζόμενος, Πατήρ μέ τήν φωνή-φράση Του μαρτυρε τόν Υό Του, καί τό γιον Πνεμα σάν περιστέρι-χι περιστέρι, λλά σάν περιστέρι- π’ατόν τόν Λόγο.

Γιατί σάν περιστέρι; Γιατί τό περιστέρι θεωρεται μερο καί φιλικό πρός τόν νθρωπο πετεινό, εναι καθαρό, εναι ταχύπτερο. Σέ λλη περίπτωση θά εναι σάν φλόγα πύρινη. Εναι ατοδύναμο καί παντοδύναμο καί τό γιον Πνεμα, καί πειδή εναι «πνεμα» παίρνει τήν μορφή πού θέλει ταν παρουσιάζεται.

Μέσα στά δατα τοορδάνη Χριστός, ωάννης ξω πό τά νερά, Πατήρ κούγεται καί τό γιον Πνεμα πετάει σάν περιστέρι πάνω πό τόν Χριστό.

Μυστήριο μέγα συντελεται κε, στήν ρημο τοορδάνη. Μυστήριο γιά τήν δική μας σωτηρία.

μαρτυρία λων τν πατέρων τς γίας κκλησίας μας βεβαιώνει τι τά δια συμβαίνουν στήν Βάπτιση καί κάθε νθρώπου. Βυθίζεται μαρτία, ξεπλύνεται τό προπατορικό μάρτημα, βεβαιώνεται δική μας υοθεσία, γινόμαστε μέλη τς γίας κκλησίας, γινόμαστε μέλη το Κυρίου μν ησο Χριστο.

γιάστηκαν τά δατα τοορδάνη, γιάζονται τά νερά κάθε πηγς καί κάθε ποταμιο καί κάθε θάλασσας μέ τίς εχές τς κκλησίας καί τήν ρχιερατική ερατική ελόγηση. νακαινίζεται κτίση.

Καί στό φοβερό ατό Μυστήριο διακονεωάννης, Πρόδρομος διά το κηρύγματός του, πού τώρα καθίσταται καί βαπτιστής το Κυρίου.

Τό ερό ατό πρόσωπο, πού εναι καί πάτρωνας καί προστάτης γιος το Μοναστηριο μας, γίνεται νυμφαγωγός κάθε ψυχς πρός τόν Νυμφίο Χριστό. Γίνεται πρόδρομος καί μς προσκαλε μέ τό κήρυγμα τς μετανοίας πρός τόν ναρχο Λόγο καί Θεό, τόν Κύριο μν ησο Χριστό. Σάν ναμμένο λυχνάρι, μέσα στό σκοτάδι το κόσμου, πηγαίνει ατός μπροστά καί μες κολουθομε, γιά νά φτάσουμε καί νά γνωρίσουμε τό ληθινό φς, τό Τρισήλιο Φς, τόν μοναδικό καί μόνο ληθινό Θεό, τήν γία Τριάδα.

Μέ τήν ορτή, λοιπόν, δερφέ, τν γίων Θεοφανείων συμπληρώνεται τό γιο Δωδεκαήμερο, φανερώνεται οκονομία τς γίας Τριάδος γιά τήν σωτηρία μας, νοίγεται Παράδεισος, γινόμαστε Νέος δάμ κατά μίμηση το Χριστο καί Νέα Εα κατά μίμηση τς Κυρίας Θεοτόκου. Ο προπάτορες μς κλεισαν τίς πλες το Ορανο καί τώρα ξαναανοίγουν. Καί τήν πομένη, τιμομε τόν ωάννη, τόν Μέγα Προφήτη καί Πρόδρομο καί Βαπτιστή το Κυρίου μν ησο Χριστο.

Τόσο σπουδαο εναι τό μυστήριο τογίου Βαπτίσματος καί γιά τόν κάθε να βαπτισμένο ρθόδοξα Χριστιανό. Βαπτίζομαι, δηλαδή πεθαίνω μέσα στά νερά τς γίας Κολυμβήθρας, καί ξαναγεννιέμαι καινούργιος νθρωπος. Δέν ραντίζομαι οτε συντάσσομαι μέ τούς λλους μέ μία πλή χειρονομία κάποιου προεσττος θρησκευτικς συνάξεως. χι. Βαπτίζομαι. Πεθαίνω καί νασταίνομαι καί γίνομαι ζωντανό μέλος τς κκλησίας, καθαρό πως μόλυντος καί καθαρός εναι καί Χριστός, πού σαρκώθηκε πό τά καθαρά καί παρθενικά καί μόλυντα αματα τς Κυρίας Θεοτόκου.

ς δοξάσουμε καί ς μεγαλύνουμε καί ς δοξολογήσουμε τήν γία Τριάδα, τόν μοναδικό καί μόνο Θεό μας, γιά τό ερό σχέδιο, γιά τήν οκονομία πού ργάνωσε στε ν σώσει τό γένος τν νθρώπων, δηλαδή τόν καθένα πό μς, γαπητέ μας δερφέ.

Χρόνια Πολλά καί Ελογημένα.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top