Ένας Φοίνικας στις στάχτες

Φοίνικας
Φοίνικας

Ένας Φοίνικας στις στάχτες

Θα παρακαλέσω πρώτα να διαβαστεί όλο το σημείωμά μου και μετά οι κρίσεις.

Αγαπητοί σχολιαστές μου, κατ’αρχάς ευχαριστώ τους «in Veria» που αναδημοσίευσαν το άρθρο μου, με θέμα τον Πολιτικό Γάμο. Είδα ότι πρώτη η «Καθημερινή» έκανε λόγο για το θέμα. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω και εσάς που ασχοληθήκατε με το κείμενο.
Θα μου επιτρέψετε όμως να ασχοληθώ με τον «Φοίνικα» ή ΜεγΑλέξανδρο, γιατί αυτός εκφράζει την αντίθεσή του και καλά κάνει.(Λόγω του Καβαλάρη στην γωνία δεξιά το ΜεγΑλέξανδρος).

Λοιπόν, αγαπητό πρόσωπο, που κρύβεσαι πίσω από το ψευδώνυμο Φοίνικας ή τον καβαλάρη Μακεδόνα μας, καλά κάνεις. Το επιτρέπουν και οι ημέρες. Η λέξη μάσκα φυσικά δεν μας παραξενεύει, αλλά …

τα παράγωγά της, μασκαράς ή μασκαριλίκια, δεν μας αρέσουν.
Μου κάνει εντύπωση το ότι, ενώ παλαιότερα, όπως παρακολουθούσα από το Όρος, σχεδόν κάθε εβδομάδα, υπήρχε σε κάποια τοπική εφημερίδα αναφορά, και μάλιστα επαινετική, για το Μοναστήρι του Τιμίου Προδρόμου, τα τελευταία πέντε χρόνια, δεν συμπληρώνονται πέντε οι αναφορές σε εμάς. Μάλλον θα υπάρχει απάντηση, αλλά δεν είναι του παρόντος. Θα αντιγράψω μόνο μία, από βιβλίο που βρίσκεται σήμερα στην Βιβλιοθήκη της Μονής. «Τα θερμά μας συγχαρητήρια στον ηγούμενο και στον μοναχό, που αναδεικνύουν την Σκήτη σε νέα Σκήτη της Αιγύπτου και σε Νέα Θηβαΐδα της Μακεδονίας. αρχιμανδρίτης Δ.Δ.» κάπου το ’97, τα στοιχεία είναι ολογράφως στο βιβλίο, και είναι στην διάθεση όποιου τα ζητήσει.

Ας πάρω φράση φράση το κείμενο:  Κυριαρχούν τα ρήματα έδιωξε και άκουσα.
Αγαπητέ μου, από την ημέρα που ήρθα στο μοναστήρι, και αντιμετώπισα καταστάσεις πρωτόγνωρες, για την μοναχική μου ζωή και συνείδηση, έβαλα μία θεμελιώδη αρχή: Τίποτα κρυφό και τίποτα κάτω από το τραπέζι. Όλα φανερά και όλα στο φως, με ανοιχτά χαρτιά. Όπως καταλαβαίνεις, την λέξη «άκουσα» ή «με είπανε» την σιχαίνομαι και την αηδιάζω, όσο βαρύ και αν ακούγεται. Τα κουτσομπολιά ας τα αφήσουμε στο γυναικείο φύλλο. Πίστευα στο Όρος ότι οι άντρες δεν κουτσομπολεύουν. Ερχόμενος εδώ διαψεύστηκα και σε αυτό όπως και σε πολλά άλλα. Ο απόστολος Παύλος κάποτε που τον έκαναν να βγει έξω από τα δεδομένα του, είπε: «εγενόμην άφρων, Υμείς με ηναγκάσατε» =Τρελλάθηκα, βγήκα από το μυαλό μου. Εσείς με αναγκάσατε.
Η φράση σου, Φοίνικα: «ο πατερας πορφυριος εδιωξε την καντινα απ την απεναντι πλευρα του φραγματος που ανηκει στο μοναστηρι.» είναι λάθος.
Ο κύριος που είχε αυτό το σαπιομάγαζο, για να μην πω βρωμομάγαζο (μέχρι και πόρνες είχε μία περίοδο) στην αυλή του Αγίου Γεωργίου, ουδέποτε ανέβηκε στο Μοναστήρι, ούτε να μας πει μία καλημέρα, αν και ζούσε μέσα στην περιοχή του Μοναστηριού, όπως λες. Πως το βλέπεις αυτό; Το ότι δεν υπήρχε ουρητήριο και ο κάθε μεθυσμένος ουρούσε ελεύθερα, εις κοινήν θέαν, στο ρέμα, δίπλα στο αγίασμα του Αγίου πως το βλέπεις; Το ότι οι «τοίχοι» του ήταν γεμάτοι με αυτά που ήταν, και αργότερα, όταν ήρθα, τους στόλισε με εικόνες αγίων, πως το βλέπεις; Να συνεχίσω; Ντρέπομαι. Υπάρχουν όμως αυτοί που κουβαλούσαν κάποιους μεθυσμένους εκεί που σίγουρα θα το θυμούνται … Μη με σκαλίζεις …Πολλές μαννάδες με ευχαρίστησαν με ευγνωμοσύνη που ξεβρώμισε ο τόπος.
Ο ίδιος δεν πήγε να παραπονεθεί στον Σεβασμιώτατο, αλλά έστειλε την πεθερά του …
Μία λοιπόν ημέρα πήγα να τον συναντήσω ύστερα από πάρα πολύ υπομονή και επανωτές παροτρύνσεις.
Η συζήτησή μας είχε χαρακτήρα οικονομικό. Κλαιγόταν ότι βγάζει λίγα. Τον πρότεινα να βάλουμε για μία ημέρα λογιστή, δεν δέχτηκε. Πρότεινα μία ημέρα να καθίσω εγώ ο ίδιος να δούμε τί γίνεται. Ούτε αυτό το δέχτηκε. Οπότε του λέω: " φέρε χαρτί και μολύβι και λέγε τα έξοδά σου και τα έσοδα. Και βλέπουμε. Και σε χαρίζω όλα τα αναψυκτικά, ρακιά κρασιά, μπύρες και ότι άλλο πιοτό" . Θα ξέρεις, εκτός των αναψυκτικά, ποιά ποτά είναι νόμιμα σε καντίνα, νομίζω.
Ορίστε λοιπόν ο Λογαριασμός, όσα δηλαδή φανέρωσε: 36.000Ευρώ μεικτά έσοδα τον χρόνο. Έξοδα 12.000Ευρώ. Πως τα βλέπεις;
Ζήτησε το μοναστήρι 2.000Ευρώ.
Όλα τα χρόνια που ήταν εκεί, κανείς από τους προηγουμένους δεν τον ρώτησε κάν αν έχει τα νόμιμα δικαιολογητικά. Δεν θα πω τον λόγο. Ψάξε μόνος σου. Αν μιλήσουμε οι δυό μας, μπορώ να πώ ό,τι θέλεις.
Σκέψου ότι ένα Μοναστήρι είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και η περιουσία ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο. Δεν είναι ούτε δική μου ούτε του πατέρα μου ούτε κανενός άλλου, για να την χαρίζουμε σε όποιους θέλουμε. Το κατάλαβες αυτό; Φυσικά υπάρχει έλεγχος και όταν θα γίνει, θα δούμε και τα αποτελέσματα, για τα χρόνια που αυτός ο κύριος δεν πλήρωνε. Όπως και σε άλλες περιπτώσεις, δυστυχώς πολλές. Θα ρθεις τότε για μάρτυρας, για να υποστηρίξεις τον οικογενειάρχη, που ο καϋμένος δεν πλήρωνε το υπέρογκο ποσό;  Για πες μας;!

«ο καντινιερης επρεπε να πληρωσει πολυ μεγαλο ενοικιο και αναγκαστηκε να φυγει (ετσι ακουσα).» Τα θεωρείς πολλά 2000Ε τον χρόνο, περίπου 200Ε τον μήνα, την στιγμή που έβγαζε πάνω από 2.500Ε  τον μήνα; Για δες τα νοίκια των σπιτιών, που με μηνιάτικο 1000Ε, είναι 400Ε;  Να πω και κάτι ακόμα; Ρώτα να μάθεις πόσες παρατάσεις δώσαμε και πόσο μας κορόϊδευε.

«ο καντινιερης ειναι οικογενειαρχης παντρεμμενος εκκλησιαστικα και η μαννα εκκλησια τον εδιωξε.» Στην φράση αυτήν κάνεις ένα λάθος, που το κάνουν σχεδόν όλοι. Ένα Μοναστήρι δεν είναι η Εκκλησία, και μην μπερδεύεσαι. Ένα Μοναστήρι είναι ένα κομμάτι της Εκκλησίας, όπως είσαι και Εσύ και όλοι οι βαπτισμένοι, οι ενορίες κλπ. Πάντως ας ευχόμαστε για εκείνον τον άνθρωπο, γιατί ακούω πως περνάει δύσκολα, με προβλήματα υγείας.
Να προσθέσω όμως και το εξής. Ένα βραδάκι, ενώ πηγαίναμε στον νομικό σύμβουλο της Μονής μας, περάσαμε από μπροστά του και τον χαιρετήσαμε, και αυτός μας αντιχαιρέτησε με ένα «Βρέ, ούουουστ»!!! Ξέρεις τι σημαίνει εξύβριση δημοσίου προσώπου και μάλιστα θρησκευτικού; Ρώτα να μάθεις. Να πώ και κάτι ακόμα; Ο Άγιος Πρόδρομος, τι λές, δεν θα μας υπερασπιστεί;

Στο σημείο αυτό, θέλω να πω ότι και πολλούς άλλους έδιωξα, όπως το λες, και θα διώξω, όποιον κοροϊδεύει το σπίτι του Αγίου Προδρόμου. Και όποιος είναι μάγκας, ας μετρηθεί με τον Άγιο Πρόδρομο. Εδώ στο Μοναστήρι αυτός κάνει κουμάντο. Εμείς Αυτόν διακονούμε και υπηρετούμε, με τις λίγες δυνάμεις που μας έχουν μείνει.

«πατερα μπατσαρα ποιον να ακουσουμε και ποιον οχι;;» Στην φράση αυτήν κάνεις ένα τραγικά μεγάλο λάθος. Από την στιγμή που κάποιος γίνεται μοναχός, έχει πλέον το επίθετο του Μοναστηριού του. Συνεπώς είμαι Σιμωνοπετρίτης, από το 1981,  και τώρα Προδρομίτης, από το 2007. Εντάξει;

«μια εκκλησια στην οποια εκπληρωνονται οι προφητειες που λενε οτι θα τρεχουμε μεγαλες αποστασεις για να βρουμε καλο αντιπροσωπο του ΘΕΟΥ.»  Εσύ φίλε, όλα τα ξέρεις. Άσε τις προφητείες και κύτα τώρα τί κάνουμε. Άσε το αύριο. Τί τον θέλεις τον αντιπρόσωπο του Θεού; Και εδώ όμως κάνεις λάθος. Μόνον ο πάπας λέει ότι είναι αντιπρόσωπος του Θεού. Εγώ δεν φιλοδοξώ κάτι τέτοιο. Με αρκεί που είμαι βαπτισμένος χριστιανός Ορθόδοξος, μεγαλόσχημος μοναχός και ιερέας, δηλαδή ταπεινός διακονητής. Μακάρι να αξιωθώ έτσι και να πεθάνω, το συντομότερο. Και εδώ, βλέπεις, έπεσες έξω.

«οι ανθρωποι στραφηκαν στον πολιτικο γαμο οχι μονο για τα οικονομικα , αλλα και γιατι ναι μεν αγαπανε τον ΘΕΟ αλλα δεν αγαπανε τους αρχοντες της εκκλησιας οι οποιοι εχουνε γινει εγωιστες υψηλοφρονες και δεν εχουνε καμια σχεση με τον ΘΕΟ.»
(Τώρα βέβαια αρχίζω και τσατίζομαι, κατά άνθρωπον). Δεν μου λές φίλε, εσύ που μας κρίνεις, γιατί δεν έγινες ή δεν γίνεσαι, ή δεν κάνεις έναν γιό σου, αν έχεις, παπά; Για να σιάξεις δηλαδή εμάς τους κακούς. Ποιος είσαι, τελικά; Ο κριτής των πάντων;

«λιγοι καλοι εχουνε μεινει, και οι περισσοτεροι απο αυτους ειναι ταπεινα κρυμμενοι στο ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ.» Εύχομαι εσύ, Φοίνικα, αυτούς τους καλούς που λές, χωρίς κάν να μας γνωρίζεις και ενώ κρύβεις το όνομά σου, να τους βρεις και να σε φωτίσουν, να βρεις τον δρόμο της σωτηρίας.

«πριν καιρο στα Καυσοκαλυβια ειχαμε αυτη την κουβεντα για τον πολιτικο γαμο, και οι γεροντες που το συζηταγαμε ριχνανε μεγαλο φταιξιμο στην συγχρονη -καταναλωτικη εκκλησια- ….. η σημερινη εκκλησια εχει απομακρυνθει απ τον ΛΑΟ, οποτε και οι θεσεις της για τον πολιτικο γαμο ειναι θεσεις συμφεροντος. και αν δεν αγαπας τον ανθρωπο σαν τον εαυτο σου τοτε δεν αγαπας τον ΘΕΟ.»
Στην φράση σου αυτήν θα επιτρέψεις να μιλήσω λίγο σκληρά. Δεν μου λές, για αυτό πάτε στο Άγιο Όρος και μάλιστα στα ησυχαστικά Καυσοκαλύβια; Για να ασχολείστε με το τί κάνει η Εκκλησία στον κόσμο; Να γίνω προφήτης; Λοιπόν άκου: Αυτοί οι λαϊκοί που μεταφέρουν τα προβλήματα τα κοσμικά στους μοναχούς, αμαρτάνουν πολύ. Αλλά και αυτοί οι μοναχοί που κρίνουν τους εργάτες της Εκκλησίας στον κόσμο, και αυτοί αμαρτάνουν, σύμφωνα με τα ιερά βιβλία της Εκκλησίας. Και συνεχίζω: Δεν ξέρω με ποιους μοναχούς (;) κουβέντιαζες στα Καυσοκαλύβια, που αναφέρεις, αλλά να ξέρεις πως αν λένε τέτοια λόγια στους κοσμικούς, σύντομα τους βλέπω εν ετέρα μορφή, αδερφέ. Ο Θεός να μας λυπηθεί και να μας ελεήσει. Έζησα σχεδόν τριάντα χρόνια σε κοινόβιο, και όταν κάποιος μοναχός-μας κατηγορούσε την κοσμική Εκκλησία, ο Γέροντας δεν τον κοινωνούσε, μέχρι να καταλάβει το τραγικό του λάθος. Μπορεί, γιά πλάκα, κάτι να συζητούμε όλοι, αλλά όχι σοβαρά, και μάλιστα να δημοσιοποιούμε τέτοια πράγματα. Είμαι σίγουρος ότι αυτοί με τους οποίους μίλησες, πολύ θα στενοχωρηθούν με αυτά που έγραψες. Και επαναλαμβάνω. Το ξέρω καλύτερα από εσένα το Άγιο όρος, και αυτά που λες τα θεωρώ γεννήματα του νού σου, αδερφέ. Αποκλείω να τα λέν και μάλιστα πατέρες ασκητές Καυσοκαλυβίτες, δηλαδή κουρά Καυσοκαλυβίτικη.

 «αν η εκκλησια σημερα δεν αγαπαει τον ανθρωπο» Πώς το βγάζεις αυτό το συμπέρασμα; Είσαι σίγουρος; Για πήγαινε να ρωτήσεις κανέναν από αυτούς που πηγαίνουν στην Εκκλησία, όχι από αυτούς που φοβούνται μην πέσει η κανδήλα και τους λαδώσει, για δεύτερη φορά μετά το άγιο βάπτισμα.

«ποσο κοντα ειναι στον ΘΕΟ ;;;αρα ποσο μετραει αυτο που λεει για τον πολιτικο γαμο, ο οποιος δεν χρειαζεται χρηματα σχεδον καθολου για να γινει;;»  Αγαπητέ, πριν μιλήσεις να σκέφτεσαι τι θα πεις. Εδώ τώρα τα μπερδεύεις. Θα πρέπει να ξαναδιαβάσεις αυτά που έγραψα, γιατί μάλλον δεν τα κατάλαβες όλα. Σκέφτομαι όμως ότι είπες αυτά που ήθελες να πεις. Δεν έχω παρά να σε ευχαριστήσω, και να ευχηθώ, λόγω της Σαρακοστής, Καλή μετάνοια. Και κάτι ακόμα: με «άκουσα», «με είπαν» και τα λοιπά κατινίστικα, μην ασχολείσαι. Αν θέλεις να μάθεις κάτι, τίμια και ειλικρινά, ρώτα μας και ευχαρίστως θα σε απαντήσουμε. Τα άλλα άφησέ τα. Δεν μας τιμούν, ούτε σαν άντρες, ούτε σαν Χριστιανούς, ούτε σαν Βεροιώτες, με μία ωραία και γνήσια παράδοση.
Πάντως, θα ρωτήσω στο Γραφείο Γάμων την Μητροπόλεώς μας και μελλοντικά θα παρουσιάσω και τα στοιχεία που θα μας δώσουν οι πατέρες.
Και αν ξαναπάς στα Καυσοκαλύβια, πες, σε παρακαλώ, στους αγαπητούς μας πατέρες, που και εδώ δεν λες το όνομά τους, πές τους να προσεύχονται για τους ιερείς του κόσμου, που ζούμε μέσα στις αδυναμίες μας και πιθανώς στα πολλά λάθη μας, να μας συγχωρούν και να μας συμπαθούν. Εμείς ταπεινά ευχόμαστε να τους σκεπάζει η Παναγία με το ιερό της μαφόριο.
Κλείνοντας, αδελφοί, θα ήθελα να πω ότι ο Χριστός ονομάζεται Λόγος, και ο διάλογος είναι χαρακτηριστικό της Αγίας Τριάδας, και σημαίνει πρωτίστως κοινωνία προσώπων εν αγάπη και ουσία. Να με συγχωρήσετε, αν ανέβασα λίγο την φωνή, αλλά δεν γίνεται αλλοιώς΄ μερικές φορές το συνηθίζω.

Φοίνικα, εύχομαι να ξαναγεννηθείς από τις στάχτες σου.
Και πάλι, Καλή Σαρακοστή, αδελφοί μου.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Κύλιση στην κορυφή
×